Το βιβλίο αυτό αποτελεί οδηγό μελέτης και διδασκαλίας της Νεοελληνικής
Γλώσσας και Λογοτεχνίας Β΄ και Γ΄ Λυκείου, βασισμένο στα βιβλία των
συγγραφέων για το μάθημα αυτό, σύμφωνα με τον νέο τρόπο διδασκαλίας και
εξέτασής του.
Η συγγραφή του υπαγορεύτηκε από την ανάγκη να διευκολυνθεί ο διδάσκων,
κυρίως, στην εύρεση και αξιοποίηση του πλούσιου υλικού που περιέχεται
στα βιβλία των συγγραφέων.
Διαρθρώνεται σε σαράντα (40) για τη Β΄ και σαράντα (40) για τη Γ΄ τάξη μαθήματα. Σε κάθε μάθημα περιλαμβάνονται:
• Λεξικογραμματικές ασκήσεις και οι απαντήσεις τους, για τη γλωσσική
καλλιέργεια του/της μαθητή/τριας και την εμπέδωση των γραμματικών
φαινομένων.
• Σύντομο διάγραμμα ή/και κείμενα.
• Αναφορά στη θεωρία που εξετάζεται, τόσο για τη Γλώσσα όσο και για τη Λογοτεχνία.
• Παραπομπή σε ένα ή περισσότερα κριτήρια αξιολόγησης ή προσομοίωσης, σχετικά με το θέμα που διδάσκεται.
Τα μαθήματα που προτείνονται φυσικά και επιδέχονται τροποποιήσεις και
επιλογές κατά την κρίση και την έμπνευση του διδάσκοντος, τη γνωστική
ικανότητα των μαθητών, τον διαθέσιμο χρόνο ή τον διδακτικό στόχο.
Πρόθεση του συγγραφέα και τρόπος ανάπτυξης μιας παραγράφου
Με τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσει μια παράγραφο ο συγγραφέας της ποια πρόθεσή του εξυπηρετεί: ‒ Με τα παραδείγματα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας εξυπηρετείται η πρόθεσή του να επεξηγήσει την άποψη που διατυπώνει. Μερικά, μάλιστα, παραδείγματα δίνουν παραστατικότητα στον λόγο, καθώς φέρνουν στη φαντασία του αναγνώστη εικόνες από την πραγματική ζωή και τις εμπειρίες του. Έτσι, επικοινωνεί καλύτερα με τον αναγνώστη. Επίσης, χρησιμοποιεί τα παραδείγματα για να τεκμηριώσει την άποψή του, αφού τα παραδείγματα ως μέσα πειθούς είναι τεκμήρια. ‒ Με τη σύγκριση και αντίθεση εξυπηρετείται ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου